fredag 13 juli 2012

om livet som gräsänka och nybakat bröd

Ja nu är jag det igen....gräsänka alltså. Den här gången är jag totaly alone. Här är det bara jag,mig och jag själv. Tyst så det ekar. Men ack så skönt. Jag har sett fram emot den här helgen lika mycket som mannen som har dragit söderut till Malmö där han skulle möta sina hårdrockspolare och sonen som hankade på en bit söderut och blev avsläppt i Vinslöv där han ska spendera helgen hemma hos en kompis. Så man kan säga att det är en win win situation och alla är glada och nöjda.

Dagen har spenderats med att städa så nu är det fint i stort sett i var enda vrå. Dessutom har jag bakat bröd och kokat ihop en riktigt smaskig kycklingsoppa som jag avnjöt tillsammans med det nybakta brödet.
Det här receptet har jag bakat efter sedan barnen var små men idag förfinade jag det lite med att använda dinkelmjöl samt rivna morötter. Jag har även i lite havregrynsgröt som gör att det blir extra saftigt men det har jag haft i stort sett i alla år som jag har bakat det.
Vad helgen i övrigt har att bjuda på det har jag inte en aning om, men jag tar det som det kommer.  Nu ska jag ta mig ett glas vin. Trevlig helg på er!!!!

1 kommentar:

  1. Tycker mamma ska skriva ut sitt recept :D Så att dottern, som inte uppskattade brødet nær hon var liten men tycker vældigt mycket om det nu, kan prova att laga det hemma :)

    SvaraRadera